دستور العمل ثبت نام از ورودیهای جدید مقطع کارشناسی آزمون سراسری سال 1397 به استحضار می‌رساند ثبت‌نام غیرحضوری پذیرفته‌شدگان از تاریخ 27/6/97 لغایت 3/7/97 طبق جدول زمان بندی شده در سامانه آموزشی گلستان انجام می‌شود. ضمناً روند ثبت نام به شرح ذیل است: (بر روی ادامه خبر کلیک نمائید)

 

1-ثبت نام کلیه پذیرفته‌شدگان این دوره بصورت غیرحضوری انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان گرامی لازم است با مراجعه به سایت  http://reg.pnu.ac.ir از تاریخ و نحوه نام‌نویسی آگاهی یابند.

2-پذیرفته‌شدگان پس از ورود به سایت در مهلت اعلام شده و با مطالعه صفحه ورودی می‌توانند با استفاده از شناسه کاربری و گذرواژه (در صفحه اول سایت فوق‌الذکر در زمان ثبت‌نام  اعلام می‌گردد) وارد سامانه آموزشی گلستان شوند.

3-پذیرفته‌شدگان لازم است اسکن مدارک ذیل را در قالب jpg یا jpeg و با حجم هر عکس حداکثر 250 کیلوبایت تهیه و در هنگام ثبت نام غیرحضوری بارگذاری نمایند.

-تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه

-تصویر کارت ملی (پشت و رو)

-عکس رنگی با زمینه روشن بدون کلاه و عینک (برای مراجعه حضوری 4 عدد)

-مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)

-تصویر مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی (دارندگان دیپلم نظام قدیم نیازی به ارائه این مورد ندارند)

-تصویر مدرک دیپلم متوسطه

-تصویر درخواست تاییدیه تحصیلی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت برای آخرین مدرک تحصیلی (مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم)

 

 4-دانشجو پس از ثبت نام اولیه و بارگذاری مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده در زمان تعیین شده به محل قبولی مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام نماید. بدین منظور لازم است کاربران ارشد رایانه مراکز، نسبت به تعریف تاریخ مراجعه حضوری از طریق پردازش10650 (برنامه‌ریزی ترتیب پذیرش دانشجویان)، ساعت و مکان مراجعه با درج آدرس و شماره تلفن در سامانه آموزشی گلستان در بازه زمانی 1/7/97 لغایت 9/7/97 اقدام نمایند. در برنامه‌ریزی پردازش 10650 لازم است دوره، مقطع و شماره مرکز تکمیل شود.

5-در هنگام مراجعه دانشجو اصل مدارک با اطلاعات بارگذاری شده در سامانه آموزشی گلستان مطابقت و تصویر آن در پرونده فیزیکی دانشجو درج می‌گردد و پس از آن کاربر خدمات آموزشی نسبت به تایید ثبت نام (پذیرش نهایی) در سامانه گلستان اقدام می‌نماید. پس از طی مراحل مذکور امکان اخذ شماره دانشجویی، واریز شهریه و در نهایت انتخاب واحد دانشجو فراهم می‌گردد.

یادآوری مهم: سایر مدارک مورد نیاز برای درج در پرونده فیزیکی دانشجو مطابق «بند الف- صفحه شماره 1» دستورالعمل ثبت نامی سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

*نکته مهم: لازم است اصل آخرین مدرک تحصیلی دانشجو (پیش‌دانشگاهی/ دیپلم نظام قدیم/ کاردانی) در پرونده ضبط شود.

6-امکان تقاضای مهمان برای ورودی‌های جدید از تاریخ 31/6/97 لغایت 9/7/97 در سامانه آموزشی گلستان و برای نیمسال اول 98-97 فراهم می‌باشد.

7-انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ 1/7/97 لغایت 10/7/97 خواهد بود.

8-با توجه به اینکه فایل عکس پذیرفته‌شدگان در سامانه آموزشی گلستان فعال می‌باشد لازم است چهره پذیرفته شده با عکس موجود در سامانه و مدارک شناسایی تطبیق داده شود و درصورت مغایرت ضمن جلوگیری از ثبت‌نام، مراتب بصورت محرمانه به همراه یک قطعه عکس و نمونه دست خط دانشجو تا تاریخ 30/7/97 به اداره کل خدمات آموزشی ارسال گردد.

9-مغایرت در مشخصات شناسنامه‌ای و مدارک تحصیلی پذیرفته‌شدگان مطابق «بند ط- صفحه 12» دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شود.

10-رعایت تاریخ‌های اعلام شده در این دستورالعمل و دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور الزامی است و مسئولیت عدم رعایت آن بر عهده رئیس یا سرپرست محترم مرکز/ واحد خواهد بود.

11-برای کدرشته محل‌های پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی، ملاک عمل، معدل کتبی دیپلم می‌باشد. ضمنا موارد مغایرت در معدل کتبی دیپلم پذیرفته‌شدگان در آن دسته از کدرشته‌هایی که ظرفیت آنها تکمیل شده است پس از پایان فرصت ثبت‌نام و حداکثر تا تاریخ 20/8/97 بصورت فایل Excel به اداره کل خدمات آموزشی ارسال گردد.

تبصره 1: نحوه بررسی مغایرت سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی رشته‌های پذیرش با آزمون مطابق «بند 1-د- صفحه 7» دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

تبصره 2: نحوه بررسی مغایرت سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش‌دانشگاهی رشته‌های پذیرش بدون آزمون مطابق «بند 2-د- صفحه 8» دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور می‌‌باشد.

تبصره 3: در خصوص کدرشته محل‌هایی که ظرفیت آنها تکمیل نشده است نیازی به بررسی و اعلام مغایرت معدل نمی‌باشد.

12-مغایرت نوع دیپلم یا معدل کتبی دیپلم فقط برای معدل کتبی سال سوم دیپلمه‌های نظام جدید فارغ‌التحصیل سال 1384 لغایت 1396 لحاظ شده است.

13-مدرک کاردانی دانش‌آموختگان دوره‌های کاردانی پیوسته (فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی)، به جای مدرک پیش‌دانشگاهی ملاک عمل واقع شود.

بدیهی است واحدهای گذرانده شده در دوره کاردانی این دسته از داوطلبان قابل معادلسازی نمی‌باشد.

14-در خصوص شرایط و ضوابط اختصاصی پذیرفته‌شدگان دانشگاه پیام نور و بومی بودن پذیرفته‌شدگان به آگاهی می‌رساند: در صورتی که پذیرفته‌شده‌ای فقط یکی از دو شرط بومی بودن: محل تولد یا سال آخر اقامت آن تحت پوشش باشد به شرط سپردن تعهد کتبی مبنی بر عدم تقاضای انتقال به سایر مراکز/ واحدها، ثبت نام و ادامه تحصیل وی در مرکز محل قبولی اولیه بلامانع است.

لازم به یادآوری می‌باشد: شرایط بومی ناحیه‌ای مطابق صفحه 5 دفترچه شماره 2 ضوابط اختصاصی رشته‌ها بررسی شود.

15-طبق ماده 28 آئین نامه آموزشی پذیرفته‌شدگانی که درس‌های گذرانده در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مورد تائید دارند (به غیر از مدارک بند13) و متقاضی تطبیق واحد هستند،  مقتضی است تقاضای کتبی و ریز نمرات تائید شده خود را به آموزش مرکز/ واحد ارائه کنند؛ تا مطابق پیوست شماره 4 آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی (مصوب 20/12/91) در مرکز/واحد رسیدگی شود.

16-مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور، کارمندان مراکز دانشگاه و واحدهای تحت پوشش آنها با هر وضعیت استخدامی مجاز به انتخاب رشته مرکز یا واحد محل اشتغال خود نیستند. در صورت انتخاب رشته/ مرکز محل اشتغال؛ قبولی آنها کان لم یکن می‌شود. همچنین مجاز به انتقال یا مهمان شدن به مرکز/ واحد محل اشتغال خود نمی‌باشند.

17-تاریخ اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی یا کاردانی کلیه پذیرفته‌شدگان حداکثر تا تاریخ 31/6/97 خواهد بود.

تبصره1: در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت نام موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی نگردند، لازم است از آنان تعهدی مبنی بر ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی تا تاریخ 30/7/97 اخذ شود. بدیهی است این پذیرفته شدگان می توانند در نیمسال اول 98/97 ثبت نام نمایند و در صورت عدم ارائه گواهی تا تاریخ مذکور، قبولی آنان لغو می‌گردد.

تبصره 2: برای پذیرفته‌شدگانی که تا تاریخ 31/6/97 موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی نشده‌اند تا تاریخ 30/11/97 مهلت داده می‌شود تا مدرک پیش‌دانشگاهی اخذ کنند. از این دسته از پذیرفته‌شدگان ثبت‌نام موقت به عمل آمده و پس از اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی ثبت‌نام آنها قطعی می‌گردد. ضمنأ نیمسال اول 98-97 نیز برای ایشان مرخصی تحصیلی عادی درج می‌گردد.

18-تمامی رشته‌های دوره تحصیلی مقطع کارشناسی برای ورودی‌های سال 97 با یک عنوان ثابت و بدون گرایش در برنامه درسی تجمیع و معرفی می‌شوند و مدرک تحصیلی نیز با همان عنوان صادر خواهد شد.

19-مقررات نظام وظیفه مطابق مقررات مندرج در صفحه 36 دفترچه راهنمای ثبت نام شماره 1 بررسی شود.

20-مقررات دانشجویان غیرایرانی مطابق ضوابط مندرج در صفحه 14 و 15 دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شود.

21-کلیه فرم‌ها و نمونه فرم‌های سهمیه‌های ثبت نامی در پیوست دستورالعمل سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

22-هر گونه سوال یا اشکال در خصوص پذیرش و ثبت‌‌نام پذیرفته‌شدگان فوق را از طریق سایت پشتیبانی خدمات آموزشی به آدرس: http://regsup.pnu.ac.ir به اداره کل خدمات آموزشی اعلام فرمائید.

یادآوری مهم: دانشجویان ملزم به تحصیل در کد قبولی اعلام شده می‌باشند و تغییر آن فقط پس از کسب شرایط تغییر رشته طبق مقررات امکان‌پذیر می‌باشد
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر