جشنواره انتخاب جوان برتر در موضوع علم و فناوري
زمان: سه‌شنبه 10 اردیبهشت 1392
مكان: تهران
مورد حمايت است
برگزار كنندگان: وزارت ورزش و جوانان معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و تحقيقات
جشنواره انتخاب جوان برتر در موضوع علم و فناوري ارديبهشت 92 برگزار مي گردد.مهلت ثبت نام 20 ارديبهشت سال 1392 براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به آدرس ذيل مراجعه نماييد:
www.iusfestivals.ir

آيين‌نامه جشنواره حضرت علي اكبر(ع)

انتخاب جوان برتر در موضوع علم و فناوري

ماده ۱-موضوع:

وزارت ورزش و جوانان طي ۲ سال گذشته به منظور شناسايي، معرفي و تجليل از جوانان موفق و برتر در محورهاي موضوعي ۹ گانه (علم و فنآوري، كارآفرين، فعاليت‌هاي اجتماعي و ...) اقدام به طراحي جشنواره تخصصي حضرت علي اكبر (ع) نموده است كه با كمك و مشاركت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف بر پا مي‌گردد. 

دفتر امور فرهنگي معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري متولي برپايي جشنواره "موضوعي در زمينه انتخاب جوان برتر در حوزه علم و فنآوري " شده است. در اين راستا در ۶ محور انتخاب جوان برتر (علوم انساني، فني و مهندسي، علوم پايه، كشاورزي، هنر و پزشكي) در دستور كار قرار گرفته است تا از ميان جوانان ايران اسلامي افراد حايز شرايط بر اساس سوابق علمي، پژوهشي، فرهنگي و اجتماعي، مهارتها، افتخارات، اختراعات و توانمندي‌ها مميزي به عمل ‌آيد. 

 

ماده ۲-شرايط شركت كنندگان:

جوانان و دانشجويان محترم دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور با محدوده سني ۱۴ تا ۲۹ سال داراي حداقل مدرك تحصيلي ديپلم كه تا بازه زماني ارديبهشت ۹۲ به انجام فعاليت علمي و فناورانه مشغول بودند مي توانند حداكثر تا تاريخ ۲۰/۰۲/۹۲ در سامانه ثبت نام نمايند. متقاضيان مي توانند در يكي از گروه هاي علمي كه در ماده ۳ اين آيين نامه اشاره شده است در جشنواره شركت نمايند. لازم به ذكر است تنها در يكي از گروه ها امكان ثبت نام وجود دارد.

تبصره: در هر مرحله از داوري چنانچه مشخص گردد حائز شرايط نبوده ايد و يا مدارك ارسالي ناقص باشند از جشنواره حذف خواهيد شد.

ماده ۳. گروه ‌هاي علمي جشنواره

 فرآيند گزينش، داوري و انتخاب افراد در شش گروه علمي  ۱. فني و مهندسي    ۲. علوم پايه    ۳. علوم انساني     ۴. كشاورزي    ۵. هنر  ۶. پزشكي  مورد بررسي قرار مي گيرد.

ماده ۴. فرايند ثبت نام جشنواره

فرايند ثبت نام و شركت در اين جشنواره صرفا" به صورت مجازي و از طريق سامانه www.Iusfestivals.ir/aliakbar  مي‌باشد. لازم به ذكر است هيچگونه ثبت نام و ارسال مدركي به صورت فيزيكي انجام نمي پذيرد.

 

ماده ۵. مهلت ثبت نام در جشنواره و جوايز برگزيدگان

مهلت ثبت نام در اين سامانه حداكثر تا ۲۰ ارديبهشت سال جاري است. برگزيدگان با جوايز (هديه نقدي، لوح تقدير به امضاي مقام عالي وزارت ورزش و جوانان و معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم) در مراسم رسمي (پايان ارديبهشت) مورد تقدير قرار گيرند.

معرفي جشنواره انتخاب جوان برتر در موضوع علم و فناوري

به منظور شناسايي، معرفي الگوها و تجليل از جوانان برتـر با هدف زمينـه‌سازي بـراي توسعه ارزشهاي متعالي و روحيـه فداكاري و ايثار، خلاقيت، افزايش نشاط اجتماعي و اميد به آينده، تقويت ايمان، روحيه خودباوري و اعتماد به نفس ملي، ايجاد زمينه‌هاي مشاركت در عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي، حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌آفرين، تقويت روحيه تحقيق، ابداع و ابتكار، الگو سازي منـاسب، شناسـايي و ارزش‌نهادن به انديشه‌هاي سازنده جوانان ايـران اسلامي، جشنـواره حضرت علي اكبـر(ع) همه ساله در روز جوان (۱۱ شعبان، سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع) ) بر اساس آيين نامه مصوب در جلسه سي و سوم شوراي عالي جوانان (به رياست رييس محترم جمهور)مورخ ۱۳۸۹/۴/۶  برگزار مي‌گردد.

سابقه جشنواره:

جشنواره حضرت علي‌اكبر(ع) تا كنون در چهار دوره، نخستين بار در سال ۱۳۸۶ و دومين بار در سال ۱۳۸۷، توسط سازمان ملي جوانان سابق برگزار شده است. در سال ۱۳۸۹، اين جشنواره در قالبي جديد و با عنوان ”جشنواره ملي جوان ايراني“ در دو سطح جشنواره‌هاي موضوعي و جشنواره جشنواره‌ها برگزار گرديد. در سال ۱۳۹۱ نيز وزارت ورزش و جوانان با همكاري دستگاه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با حوزه جوانان، جشنواره حضرت علي‌‌اكبر(عليه‌السلام) را با هدف بررسي دستاوردهاي جوانان در زمينه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و اقتصادي و انتخاب و تقدير از برترين‌هاي هر حوزه برگزار نمود.

 

اهداف جشنواره:

 

اهداف كلان جشنواره:

ارتقاي جايگاه جوانان در محورهاي علمي، فرهنگي، هنري و اجتماعي.

 

اهداف خرد جشنواره:

- زمينه‌سازي براي بروز ايمان، ارزش‌هاي متعالي و روحيه فداكاري و ايثار در نسل جوان.
- زمينه‌سازي براي بروز خلاقيت و افزايش نشاط اجتماعي و اميد به آينده جوانان.
- تقويت روحيه خودباوري و اعتماد به نفس ملي در بين جوانان.
- ايجاد زمينه‌هاي لازم براي مشاركت نسل جوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي.
- حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌آفرين متناسب با شاخص‌هاي ايراني اسلامي.
- تقويت روحيه تحقيق، ابداع و ابتكار در تمام زمينه‏هاي اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي از طريق حمايت مادي و معنوي.
- الگوسازي مناسب براي جوانان و كمك در جهت رشد و ارتقاء هدفمند آنان.
- شناسايي جوانان مستعد و توانمند و برنامه‌ريزي مناسب براي سازماندهي آنان.
- ارزش‌نهادن به انديشه‏هاي سازنده‌ي جوانان در تمامي عرصه‌هـا.

محورهاي موضوعي:

انتخاب جوان برتر در حوزه علم و فناوري با محور هاي موضوعي ذيل صورت مي گيرد.

۱.       مجموعه علوم انساني

۲.       مجموعه فني و مهندسي

۳.       مجموعه علوم پايه

۴.       مجموعه كشاورزي

۵.       مجموعه هنر

۶.       مجموعه علوم پزشكي

۷.       مجموعه علوم بين رشته اي

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر